תקרית הירי בקוסרא – המשטרה: הירי בוצע להגנה עצמית

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תקרית הירי בקוסרא – המשטרה: הירי בוצע להגנה עצמית

    המשטרה סיימה את חקירת תקרית הירי בקוסרא וקבעה כי הירי ממנו נהרג הפלסטיני היה לצורך הגנה עצמית • התגבשה תשתית ראייתית נגד חמישה מיידי אבנים פלסטיניים, כנגד אחד מתוך החמישה הוגש כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה כאשר לפי כתב האישום יידה אבנים שגרמו לפציעתו של אחד המטיילים

    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ישראל סיימה את חקירת 2 ההורים המלווים מהאירוע שהתרחש בקוסרה והגיעה למסקנה כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.

    כזכור, בתאריך 30.11.17, יצאו 22 נערים בלווי 2 הורים לטיול בר מצווה. בשלב מסויים בסמוך לכפר קוסרא, עשרות פלסטינים תושבי הכפר החלו ליידות אבנים לעברם, גרמו לפציעתם, איימו על חייהם וגנבו את חפציהם.

    לאחר האירוע החלה המשטרה בביצוע פעולות חקירה, שכללו איסוף ממצאים ומידע אודות האירוע. ממצאים אלו הובילו למבצע מורכב בשיתוף כוחות צה"ל מחטמ"ר שומרון, במהלכו נעצרו 20 פלסטינים תושבי הכפר, זאת בחשד למעורבותם באירוע זה ובאירועי הפרות סדר כנגד כוחות הביטחון שאירעו יומיים לאחר מכן.

    חקירת האירועים במשטרה כללה מגוון פעולות חקירה, בהן: גביית עדויות, קבלת ממצאי ניתוח הגופה והשוואתם מול הראיות שנאספו בשטח, ניתוח הראיות הפורנזיות והוזואליות ועוד. אלו הביאו כאמור לגל מעצרים ולכתבי אישום.

    לאחר סיום כלל פעולות החקירה ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית כנגד כחמישה חשודים אשר היו מעורבים באירועים ויידו אבנים לעבר המטיילים. כנגד אחד מתוך החמישה הוגש כתב אישום בגין ניסיון לגרימת מוות בכוונה כאשר לפי כתב האישום יידה אבנים שגרמו לפציעתו של אחד המטיילים. שאר תיקי החקירה הועברו לתביעה הצבאית שצפויה להגיש כנגדם כתבי אישום.

    חקירתם של שני ההורים המלווים, צפויה להסתיים בימים אלה ותיק החקירה יועבר לעיון והחלטת פרקליטות מחוז מרכז.

    במשטרה מדגישים כבר בשלב זה כי חומרי החקירה והראיות שנאספו עד כה בתיק, מחזקות את טענות ההורים המלווים אשר חשו בסכנת חיים ובאיום ממשי על שלומם ועל שלום הנערים, וכן כי הירי בוצע לצורך הגנה עצמית.

    בתוך כך, משטרת ישראל וכוחות צה"ל פועלים באופן מתואם במטרה להביא לחקר האמת ולמיצוי הדין עם האשמים.

    עו"ד עדי קידר מארגון חוננו אשר מייצג את שני האבות שהצילו את הילדים מלינץ ברך על הודעת המשטרה "מרשי פעלו כדין, כחוק וכמתחייב מכל אזרח שנמצא תחת סכנת חיים ברורה ומידית. במצב מתוקן האבות שליוו את טיול הבר מצווה היו מקבלים מהיום הראשון תעודות הוקרה. הם חירפו נפשם בארוע קשה מאד על מנת להגן על הילדים ועל עצמם. לצערי הם מצאו עצמם תחת חקירה, אני שמח שהיום משטרת ישראל מודיעה שגירסתם נבדקה והתקבלה, כעת אנו ציפייה שעיקר מאמץ המשטרה יתמקד בהבאת כלל הפורעים לדין".



    0 תגובות